Finanse i biznes

Trendy w obsłudze klienta w e-commerce 2020

Obsługa klienta detalicznego online z roku na rok rozwija się coraz bardziej, a wraz z nią rośnie liczba oczekiwań klientów. W jaki sposób firmy mogą sprostać tym rosnącym wymaganiom u schyłku 2020 roku?

Stawka jest wysoka, bo spora ilość klientów deklaruje, iż jest w stanie zapłacić więcej za lepszą obsługę klienta, a z drugiej strony nie mniejsza ilość zapewnia, iż będzie aktywnie odradzać znajomym i rodzinie zakup w danym sklepie – po zaledwie jednym złym doświadczeniu! Spójrzmy więc na najnowsze trendy w obsłudze klienta we współczesnym e-commerce, które mogą pomóc tego uniknąć.

Trend #1 Wzmocnienie relacji z klientami

Najlepsi sprzedawcy detaliczni wiedzą, że by odnieść sukcesy w e-commerce 2020 muszą się przede wszystkim skupiać na integracji swojej marki z codziennym życiem swoich konsumentów. Podołać temu zadaniu mogą wyłącznie z pomocą nowoczesnych rozwiązań, takich jak Cludo.pl. Genesys Cloud to system call center oparty na chmurze, dzięki czemu kompleksowa obsługa klienta i dotarcie do niego z komunikatami może się odbywać bez problemu z niemalże dowolnego miejsca. To najlepsza podwalina do skutecznej strategii omnichannel, która wspiera trendy ekomersowe skupiające się właśnie na wzmocnieniu relacji z klientami.

Trend #2 Automatyzacja

Sprzedawcy internetowi są pod dużą presją, aby zapewnić obsługę klienta na światowym poziomie, a dla większości klientów świetna obsługa oznacza szybką obsługę. Nic więc dziwnego, że automatyzacja zapewniana przez nowoczesny system call center jest gorącym trendem i kierunkiem sukcesu.

To właśnie automatyzacja może zapewnić zespołom obsługi klienta możliwość obsługi dużej liczby zapytań w naprawdę krótkim czasie. Za pomocą automatyzacji przepływu pracy można odpowiedzieć przede wszystkim na dwa najczęściej powtarzające się rodzaje pytań dotyczących handlu detalicznego:

  • aktualizacje stanu zamówień,
  • obsługa zwrotów.

Chociaż szybkość jest ważna, automatyzacja musi również zapewniać dobre ogólne wrażenia. Połączenie sztucznej inteligencji z automatyzacją może pomóc uczynić doświadczenie bardziej spersonalizowanym i skuteczniejszym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.