Sprawdziliśmy, jakie trendy dominują w marketingu cyfrowym!
Kampanie prowadzone w internecie to jedna z najszybszych i najbardziej efektywnych metod dotarcia do klienta. Technologie elektroniczne rozwijają się dziś na tyle dynamicznie, że co chwilę można dostrzec nowe trendy w marketingu sieciowym.
Chatboty w komunikacji z klientem
Rozwiązanie to pozwala zaoszczędzić czas, który konsultanci potrzebowaliby na telefoniczną czy mailową obsługę. Klient może uzyskać błyskawiczną odpowiedź na swoje zapytania przez 24 godziny na dobę i nie naraża się przy tym na żadne koszty rozmowy. Chatboty preferują zwłaszcza osoby introwertyczne oraz zabiegane.
Dalsza personalizacja
Pomimo postępujących procesów marketing automation nie można zapominać o tym, że odbiorcą treści marketingowych jest realny człowiek. Metody automatyzacji marketingu nie powinny być więc stosowane w sposób bezrefleksyjny i polegać na dostarczaniu tego samego komunikatu szerokim grupom konsumentów. Warto pamiętać o ich segmentacji, aby treści reklamowe trafiały do osób faktycznie nimi zainteresowanych.
Wyszukiwania głosowe
W kolejnych miesiącach marketing online zmierza w kierunku coraz powszechniejszego dostosowania stron do wyszukiwania głosowego. Firmy muszą się więc zastanowić, jakie pytania będą zadawać ich klienci korzystając z wyszukiwarek, a następnie udzielić im na nie precyzyjnych odpowiedzi.
Odejście od strategii natychmiastowej sprzedaży
Uzyskanie w krótkim czasie wysokich zysków ze sprzedaży nie może być już dziś jedynym celem kampanii marketingowej. Równie ważne w długoterminowej perspektywie jest budowanie świadomości marki oraz jej pozytywnego wizerunku w sieci.
Wzrost znaczenia materiałów video
Użytkownicy internetu wolą dziś oglądać materiały video, niż czytać artykuły. Dlatego można skutecznie pozyskiwać nowych klientów poprzez udostępnianie webinarów czy innych nagrań video. Firma ma okazję, aby przedstawiać się w nich jako branżowy ekspert.
Trend ekologiczny
W kampaniach marketingu internetowego warto dziś podkreślać troskę firmy o środowisko. Konsumenci są coraz bardziej świadomi zagrożeń ekologicznych, dlatego kwestia ta wpływa w sporym stopniu na ich decyzje zakupowe.