Trening cardio na siłowni – Świetny sposób na zrzucenie wagi!

Ćwiczenia na siłowni to nie tylko sposób na poprawienie swojej siły i wymodelowanie sylwetki. Nie da się uzyskać dobrej formy rezygnując z treningu cardio. To właśnie ćwiczenia fizyczne, które podnoszą tętno pozwalają zmobilizować nasz organizm do utraty wagi oraz przyspieszenia przemiany materii, doskonale wzmacniając przy tym cały organizm. Dlaczego warto uwzględnić cardio w treningu na siłowni?

Jak korzyści niesie za sobą trening cardio na siłowni?

Dzięki intensywności z jaką wykonujemy ćwiczenia, podczas ćwiczeń cardio przyspiesza przepływ krwi, a nasz organizm pobiera znacznie więcej tlenu. Urozmaicając swój trening na siłowni o ćwiczenia cardio, możemy lepiej trenować swój oddech oraz znacznie zwiększyć ogólną wytrzymałość naszego organizmu. Regularne ćwiczenia aerobowe pozwalają wytrzymywać coraz większe obciążenia.

Co więcej, dzięki ćwiczeniom cardio możemy łatwiej utrzymać w dobrej kondycji mięśnie niemal całego ciała, dodatkowo ciesząc się zrzuconymi kilogramami i modelując sylwetkę. Ćwiczenia cardio w klubie fitness pozwalają również wzmocnić układ krążenia, dzięki czemu nasze ciało jest znacznie zdrowsze i bardziej odporne. Poprawia się  także objętość płuc oraz przyspiesza procesy metaboliczne.

Dzięki treningowi cardio poczujesz się lepiej

Ćwiczenia aerobowe mają również ogromne znaczenie dla naszej psychiki. Podczas uprawiania sportu wydzielają się endorfiny, dzięki czemu mniej odczuwamy skutki stresu psychicznego oraz czujemy się szczęśliwsi, nawet gdy mamy ciężki okres w życiu i zmagamy się ze spadkami nastroju. Dodatkowo, po treningu jesteśmy naładowani pozytywną energią na cały dzień.

Ćwiczenia cardio na siłowni – jakie zajęcia warto wybrać?

Chcąc wzbogacić swój trening na siłowni o ćwiczenia aerobowe, zwykle mamy do wyboru dwie opcje. Pierwszy wariant to samodzielny trening na dostępnych maszynach takich jak bieżnia, rowerek stacjonarny, airbike czy wioślarz. Tu sami dyktujemy sobie tempo i stawiamy określone cele. To dobre rozwiązanie dla osób, które znają swoje możliwości i fizjologię organizmu oraz posiadają wiedzę na temat podstaw treningu. Dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z siłownią, lepszym rozwiązaniem będą treningi pod okiem doświadczonego trenera personalnego.

Druga możliwość to zajęcia grupowe cardio, takie jak dance aerobik, salsa, zumba, step, Tabata, TBC czy Shape Killer. Tu każdy może wybrać coś, co najbardziej mu odpowiada. Tempo ćwiczeń oraz poziom wysiłku podczas zajęć grupowych dopasowany jest do potrzeb konkretnych osób. Trening jest umiarkowanie intensywny, jednak jego czas jest stosunkowo długi, dzięki czemu zwiększa się nasza wytrzymałość. Co istotne, trenując w grupie, znacznie łatwiej jest nam przekraczać swoje granice i znaleźć motywację, by dalej ćwiczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.