Inne

Na czym tak właściwie polega współpraca z influencerem? Sprawdź!

Rozwój platform społecznościowych wpłynął na intensywną popularyzację influencerów, czyli internetowych opiniotwórców. Stali się oni idolami, a młodzi ludzie bardzo często chcieli ich naśladować.

Mechanizm ten został wykorzystany przez marketerów, którzy coraz częściej slogany reklamowe zaczęli zastępować komunikatami promocyjnymi, głoszonymi przez żywe, wirtualne billboardy. Ich cel był jasny – zaszczepić w umysłach przekonanie, że polecany przez influencera produkt wart jest zakupu. Ten obszar internetowego marketingu dla wielu osób wciąż jest jednak nieco tajemniczy.

Specyfikacja

Rynek internetowych twórców nie jest jednolity. Istnieją bowiem wirtualni celebryci, eksperci oraz mikroinfluencerzy. Wybór odpowiedniej osoby zależy od wielu, różnorodnych czynników. Mikroinfluencerzy tworzą bardziej angażujące posty, a ich autentyczność doceniana jest przez wielu użytkowników platform społecznościowych. Specjalizują się oni w tematach, które związane są z obszarem ich zainteresowania. Mikroinfluencerzy skupiają mniej fanów niż popularni celebryci, jednak tworzone przez nich treści spotykają się z większym odzewem odbiorców. Duża liczba obserwujących nie jest kompatybilna z ich aktywnością. Kampanie z udziałem mikroinfluncerów są bardzo efektywne, dlatego marki decydują się na podjęcie z nimi współpracy. Generują one także większą konwersję niż w przypadku strategii promocyjnych z udziałem celebrytów. Szczegółowe informacje na temat współpracy z mikroinfluencerami znaleźć można na stronie agencji tearsofjoy.pl.

Historia marki

Brandy, które decydują się na współpracę z liderami opinii, chcą wypromować się spośród konkurencyjnych firm w danym sektorze gospodarczym. Podstawę influencer marketingu stanowi kreacja oryginalnej opowieści, z którą mogliby się utożsamić użytkownicy platform społecznościowych.  Marki często współpracują z popularnymi gwiazdami sieci. Zdarza się jednak, że ich grupę docelową są wyselekcjonowani konsumenci. Firmy korzystają wówczas z usług profesjonalnej agencji influencer marketingu. Przy pomocy specjalistów opracowywana jest efektywna strategia promocyjna z uwzględnieniem odpowiednich kanałów emisji i nośników.

Współpraca z influencerem może być nie tylko efektywna, ale i przyjazna. Ważne, by obie strony potrafiły znaleźć wspólny język w marketingowej komunikacji. Dobre relacje z influencerem mogą przełożyć się na duże zainteresowanie odbiorców kanału lidera opinii, a co za tym idzie, wyniki sprzedażowe firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.