Finanse i biznes

Czym jest konfekcjonowanie towaru?

Produkt przed dotarciem do konsumenta musi być właściwie przygotowany. Znaczy to też właściwe pudełko, co ma wyjątkowe znaczenie w wypadku wykonywania działalności marketingowych. W tymże celu wykorzystuje się konfekcjonowanie towaru.

Konfekcjonowaniem, w języku angielskim również co-packing, choć wyraz tenże jest zdecydowanie większy, określa się zrobienie zmiany poszczególnych właściwości informacyjnych konkretnego produktu bądź także jego pudełka bez ingerowania w jego właściwości fizyczne. Dobrze wykonane konfekcjonowanie produktów wywołuje, iż jest on zupełnie gotowy do sprzedaży oraz ciekawy optycznie dla konsumenta.

Konfekcjonowanie

Konfekcjonowanie to zgodnie ze słownikową definicją „dzielenie produktów na ilości oraz pakowanie”, lecz w praktyce możemy wyróżnić mnóstwo form konfekcjonowania we współzależności od typu pakowanego artykułu, typu pudełka oraz sposobu wysyłki produktu. Konfekcjonowanie to ostatni krok pakowania artykułu, po jakim dotrze on do docelowego klienta w handlu detalicznym, jako element reklamy bądź w postaci upominku. Na tymże etapie pudełko oraz jego forma zdobywają niezwykle na znaczeniu.

Co konkretnie obejmuje konfekcjonowanie?

Produkty zazwyczaj potrzebują spakowania we właściwie dopasowane opakowania produktowe, jakie pomiędzy kolejnymi zabezpieczą je na okres przewozu do hurtowni, sklepu lub konsumenta. Kiedy mamy do czynienia z większą ilością artykułów, są one też niejednokrotnie łączone za pomocą specjalistycznej folii w zgrzewki, dzięki czemu zdobywają specjalne bezpieczeństwo i łatwiej się je przenosi lub pakuje na pojazdy. Zgrzewanie robione jest zazwyczaj maszynowo. Inna popularna usługa z obszaru konfekcjonowania produktów to oznaczanie.

Pakowanie – jakich błędów unikać?

Głównym błędem, jakiego w żadnym przypadku nie można popełniać, jest wykorzystywanie pudełek produktowych w roli wysyłkowych, np. kiedy etykieta przewozowa przyklejana jest na karton fabryczny. Wtedy takie pudełko podlega uszkodzeniu, poprzez co emocjonalna wartość zakupu dla konsumenta jest zmniejszona. Co więcej, taki artykuł nie może być później zastosowany jako upominek. Dodatkowo pudełko przemysłowe zazwyczaj nie jest tak odporne, żeby przetrwać wszelkie przeładunki, jakie czekają przesyłkę w drodze do konsumenta. Następny duży błąd to foliowanie paczek za pomocą folii stretch, natomiast potem pokrywanie ich taśmą.

PackPost – profesjonalne usługi pakowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.