Finanse i biznes

Jak wesprzeć handlowców i zwiększyć sprzedaż?

Na konkurencyjnym rynku nawet najdoskonalszy zespół handlowców nie jest w stanie wykorzystać potencjału sprzedażowego firmy bez pomocy odpowiednich narzędzi. Wsparcie sprzedaży to nie tylko skuteczny marketing, ale również technologie, które odciążają pracowników od rutynowych zadań i stwarzają im bardziej komfortowe warunki do pracy. Oto przykładowe skuteczne rozwiązania, służące zwiększeniu sprzedaży.

Automatyzacja rutynowych czynności

Analizując skuteczność sprzedaży warto zastanowić się, ile czasu tracą handlowcy każdego dnia na rutynowe czynności, nie zawsze bezpośrednio związane z ich obowiązkami. Chodzi o formalności, takie jak uzupełnianie formularzy czy przygotowywanie dokumentów. Na rynku dostępne są już rozwiązania, które pozwalają zautomatyzować te procesy. Dzięki temu handlowcy mogą skupić się na kreatywnych zadaniach i pracy z klientem, a powtarzalne działania wykonuje za nich oprogramowanie.

Rozbudowana baza klientów

Wsparcie sprzedaży to także dostęp do informacji. Również w modelu B2B pracownicy mają nierzadko kontakt z wieloma klientami, a historia kontaktu jest bardzo istotna w kontekście przygotowywania kolejnej oferty. Dlatego, dążąc do skutecznej sprzedaży, warto stworzyć bazę danych, w której zgromadzone będą wszystkie niezbędne informacje o klientach i do której handlowcy zyskają swobodny dostęp w dowolnym momencie. Najlepiej, jeśli taka baza danych znajduje się w chmurze, ale jednocześnie można przeglądać ją offline.

Ujednolicenie procesu sprzedażowego

Chociaż ważną rolę odgrywa indywidualne podejście do klienta, procesy sprzedażowe warto usystematyzować. Opłaca się więc szukać rozwiązań, które w tym pomogą. Gdy droga od pozyskania leada do finalizacji transakcji przebiega w znany każdemu sposób, finalizacja z natury rzeczy odbędzie się szybciej.

Salesforce w ofercie firmy Craftware

Aby skorzystać z opisanych wyżej rozwiązań, wystarczy wdrożyć zaledwie jedno uniwersalne narzędzie, jakim jest Platforma Salesforce – najpopularniejszy obecnie system CRM, oferowany na polskim rynku przez firmę Craftware. Platforma dodatkowo służy usprawnieniu procesów marketingowych i ich integracji ze sprzedażą, a także efektywnemu zarządzaniu relacjami z klientem. Na jej implementację mogą sobie pozwolić również mniejsze firmy, którym zależy na szybkim wdrożeniu i dysponują jasno sprecyzowanym, niekoniecznie dużym, budżetem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.