Inne

Kurier nie dostarczył przesyłki – co należy zrobić?

Oczekiwanie na kuriera przebiega zazwyczaj niecierpliwie, szczególnie kiedy w paczce znajdują się zakupy niedawno dokonane w e-sklepie. Tym bardziej frustrację wśród odbiorców budzi sytuacja, w której kurier nie dostarczył przesyłki na czas. To rzadkość, ale takie przypadki się zdarzają. Co wówczas należy zrobić?

Telefon do przewoźnika

Zazwyczaj kurierzy podejmują dwie próby doręczenia przesyłki dzień po dniu, chociaż nie jest to regułą. Gdy obie próby okazują się nieskuteczne, przewoźnik zostawia odbiorcy awizo, które pozwala na odbiór paczki w najbliższej placówce. Sytuacje, w których doręczenie się nie powiedzie, a odbiorca nie otrzymał awizo należą do ekstremalnych rzadkości, ale z różnych przyczyn mogą się zdarzyć. Wówczas odbiorca powinien wykonać telefon do firmy kurierskiej, aby zlokalizować paczkę.

Zaawansowane śledzenie przesyłek

Jednak dziś trudno wyobrazić sobie, by wysłana         przez nadawcę przesyłka tak po prostu rozpłynęła się w powietrzu. Nadawcy i adresaci mają do dyspozycji przydatne narzędzie w postaci zaawansowanego śledzenia przesyłek. W dowolnym momencie można w ten sposób sprawdzić, na jakim etapie jest realizacja zlecenia i gdzie dokładnie znajduje się paczka. Być może opóźnienie wynika ze zwłoki w wysyłce przez nadawcę, a próba doręczenia nie została jeszcze podjęta? Z usługi śledzenia przesyłek można skorzystać zarówno bezpośrednio na stronie kuriera, jak i z pomocą brokera takiego jak SendIt.pl. Standardem stały się także powiadomienia wysyłane do adresata przesyłki.

Paczki nadawane za pośrednictwem brokera

Coraz więcej paczek jest nadawanych za pośrednictwem brokera kurierskiego, na przykład Sendit – https://www.sendit.pl/. Użytkownicy doceniają to narzędzie za niższe ceny i perfekcyjną realizacją zleceń, a także wybór spośród największych przewoźników działających na polskim rynku. Jeśli przesyłka realizowana za pośrednictwem takiej platformy nie dotarła do adresata w odpowiednim terminie, o pomoc można poprosić właśnie brokera. Warto pamiętać, że brokerzy usług kurierskich są partnerami przewoźników, a więc obu stronom będzie zależało na dobrej współpracy i szybkim rozwiązaniu problemu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.